Львівський медіафорум дослідив політичну орієнтацію українських медіа
Дослідницька команда Львівського медіафоруму сформувала вибірку і класифікувала видання для майбутнього сервісу View Spectrum, який порівнюватиме матеріали медіа з різними політичними позиціями. Мета проєкту — спростити життя журналістам і підвищити медійну культуру аудиторії.
Як нам це вдалось?
Скласти перелік медіа, які репрезентують протилежні позиції у матеріалах про найважливіші політичні події, було нелегко. Після початку повномасштабного вторгнення медіа стали менш політизованими й стриманішими у висловленні своїх симпатій. Попри це нам таки вдалось знайти рішення.
«Ми отримали від наших замовників справді цікаву задачу, — коментує керівниця дослідницького відділу Ольга Білоусенко. — Категоризувати українські медіа так, щоб у майбутньому читачі й читачки могли розуміти, як кожна з цих категорій висвітлює різні суспільно важливі теми. Як приклад категоризації ми мали концепцію американського медіа The Ground — поділ на центристські, ліберальні та республіканські. Це справді релевантно для США, однак не релевантно для України. Зважаючи на поточну ситуацію на українському медіаринку, ми вирішили, що найрелевантнішим є поділ на нейтральні, провладні й опозиційні медіа».
У каталог ввійшли 50 найпопулярніших серед української аудиторії онлайн-ресурсів (онлайн-видань, сторінок телеканалів, радіостанцій, друкованих видань абощо), які висвітлюють політичні теми. У кожному з 50 медіа вибірки ми розглянули всі матеріали — авторські й редакційні, зокрема новини — що висвітлювали, аналізували й коментували певні події.
Ознайомитися з основними тезами дослідження і стежити за запуском стартапу ви зможете на сторінці View Spectrum у соцмережах.