Комунікативні стратегії для реалізації культурного та креативного потенціалу малих міст

За підтримки Українського культурного фонду Львівський медіафорум у 2020 році провів масштабне дослідження комунікативних стратегій малих міст по всій Україні.

Мета проєкту — з’ясувати, як малі міста і містечка усвідомлюють, осмислюють, реалізовують та комунікують свій креативний потенціал у всіх його аспектах — історичному, культурному, етнографічному, туристичному, промисловому, економічному.

Упродовж п’яти місяців аналітики й експерти досліджували 12 міст з різних куточків України: Маріуполь, Слов’янськ, Олександрія, Миргород, Шостка, Умань, Бердянськ, Нова Каховка, Острог, Дрогобич, Мукачево та Кам’янець-Подільський.

У ході дослідження аналітики провели:

  • 67 експертних інтерв’ю із 92-ма представниками культурно-креативних середовищ, влади та локальних медіа.
  • Моніторинг культурно-креативного контенту 36-ти локальних медіа та місцевих спільнот у соціальних мережах.
  • Фокус групи у 7-ми містах, участь, в яких взяли 56 активних жителів віком від 18 до 70 років.

У результаті дослідження експерти напрацювали рекомендації, які допоможуть містам сформувати ефективні стратегії комунікації як для своїх мешканців, так і для потенційних відвідувачів. За словами виконавчої директорки Українського культурного фонду Юлії Федів, дослідження може стати своєрідною методичкою для місцевих громад при формуванні культурної політики та бренду того чи іншого міста.

Це дослідження допоможе містам:

  • розробити чи вдосконалити стратегію розвитку та промоції міста як комфортного для проживання й привабливого для відвідування;
  • опанувати інструменти монетизації культурних продуктів;
  • зменшити міграцію до великих міст, розширити можливості працевлаштування у локальній громаді молоді, етнічних меншин, жінок і маргіналізованих груп;
  • використовувати традиційні переваги для власного розвитку — культурну й історичну спадщину, географію, інфраструктуру, людський ресурс.