Як малим містам реалізувати свій культурний потенціал через ефективну комунікацію

Громадська організація «Львівський медіафорум» за підтримки Українського культурного фонду провела масштабне дослідження комунікативних стратегій малих міст.

Його метою було проаналізувати культурний та креативний потенціал міст України та способи реалізації. 

Упродовж п’яти місяців аналітики та експерти досліджували 12 міст з різних куточків України: Маріуполь, Слов’янськ, Олександрія, Миргород, Шостка, Умань, Бердянськ, Нова Каховка, Острог, Дрогобич, Мукачево та Кам’янець-Подільський.

Як малим містам реалізувати свій культурний потенціал через ефективну комунікацію

У ході дослідження аналітики провели:

  • 67 експертних інтерв’ю із 92-ма представниками культурно-креативних середовищ, влади та локальних медіа.
  • Моніторинг культурно-креативного контенту 36-ти локальних медіа та місцевих спільнот у соціальних мережах.
  • Фокус групи у 7-ми містах, участь, в яких взяло 56 активних жителів віком від 18 до 70 років.

Результатом дослідження стали рекомендації, які допоможуть містам сформувати ефективні стратегії комунікації в даній сфері. За словами виконавчої директорки Українського культурного фонду Юлії Федів, дослідження може стати своєрідною методичкою для місцевих громад при формуванні культурної політики та бренду того чи іншого міста.

Це дослідження допоможе містам:

  • розробити чи вдосконалити стратегію розвитку та промоції міста як комфортного для проживання й привабливого для відвідування;
  • опанувати інструменти монетизації культурних продуктів;
  • зменшити міграцію до «великих» міст, розширити можливості працевлаштування у локальній громаді молоді, етнічних меншин, жінок і маргіналізованих груп;
  • використовувати традиційні переваги для власного розвитку — культурну й історичну спадщину, географію, інфраструктуру, людський ресурс.

Над дослідженням працювали:

  • Ігор Балинський — керівник дослідницької групи проєкту; медіаексперт, медіадослідник, координатор «Центру комунікаційних досліджень і аналітики «Networks». 
  • Ірина Старовойт — експертка проєкту; дослідниця культури, літературознавиця; кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри культурології УКУ; членкиня PEN Ukraine.
  • Оксана Дащаківська — експертка проєкту; дослідниця лідерства та розвитку громад; кандидатка політичних наук, викладачка кафедри політичних наук УКУ; голова регіонального офісу Міжнародного фонду «Відродження» в Західній Україні.
  • Ірина Магдиш — експертка проєкту; культурна менеджерка, редакторка, мистецтвознавиця; перекладачка та кураторка культурних проєктів.
  • Зоя Красовська — керівниця моніторингової групи проєкту; медіаекспертка, медіадослідниця Львівського медіафоруму; авторка моніторингів теленовин ГО «Детектор медіа».