Якісні медіа для вразливих аудиторій

Проєкт, спрямований на посилення видимості й впливу якісних незалежних медіа серед аудиторії, яка не має доступу до якісних ЗМІ, у якої відсутні навички з диверсифікації джерел інформації та яка легко піддається шкідливим впливам пропагандистських медіамайданчиків.

 

Тези, які ми хочемо донести в межах проєкту: 

 

🔸 Якісна журналістика важлива. Вона висвітлює проблеми людей, громад, суспільства.

🔸 Попри те, що зараз доступ до інтернету дає кожному з нас можливість поділитися новинами або висловити свою думку і бути почутим, важливість ЗМІ не зменшилася.

🔸 Медіа допомагають не зациклюватися на власній точці зору й отримувати альтернативні думки, факти.

🔸 Те, які медіа ми споживаємо, формує наш світогляд. Чесні медіа не адаптують свої матеріали під чиїсь очікування, а подають інформацію неупереджено навіть тоді, коли вона розходиться із загальноприйнятим баченням.

🔸 Правда не мусить бути зручною. Обираючи якісні незалежні медіа, ми стаємо носіями знань, а не уявлень. Знання дозволяють нам робити власні висновки.

🔸 Професійний журналіст — це той, хто докопується до правди, а не женеться за увагою читачів. Він керується етичними засадами, а не інтересами власника.

 

Проєкт складається з 5 компонентів

 

🔸 Онлайн-вікторина

 

З 29 грудня 2021 року до 31 січня 2022 року тривала всеукраїнська онлайн-вікторина серед малих та середніх ОТГ (до 100 000 населення). «Вікторина зі ЗМІстом» була створена, щоб перевірити, наскільки добре представники локальних громад знають принципи роботи медіа, розуміють засади, на яких ґрунтується професія журналістів і вміють відрізняти якісний медіаконтент від шкідливого. Для участі у вікторині представникам ОТГ потрібно було дати відповіді на 15 запитань про медіа та заповнити коротку форму, аби результат було зараховано. Пройти вікторину можна було на сайті проєкту: victoryna.zmi.in.ua/.

 

У межах першого етапу ми відібрали 20 півфіналістів — громад, від яких вікторину пройшли якомога більше учасників. У межах другого етапу — 10 ОТГ, які пройшли вікторину з найкращими результатами.

 

До десятки громад, чиї мешканці дали найбільше правильних відповідей на запитання, увійшли такі ОТГ:

📍 Горондівська, Закарпатська обл.

📍 Енергодарська, Запорізька обл.

📍 Кременецька, Тернопільська обл.

📍 Новоукраїнська, Кіровоградська обл.

📍 Свеська, Сумська обл.

📍 Кам‘янська, Запорізька обл.

📍 Рава-Руська, Львівська обл.

📍 Великописарівська, Сумська обл.

📍 Тупичівська, Чернігівська обл.

📍 Костянтинівська, Херсонська обл.

 

10 громад-переможців отримають цінні призи, такі як проєктор чи мультимедійна дошка, для локальних громадських просторів — бібліотек, молодіжних центрів тощо.

 

Більше про вікторину: victoryna.zmi.in.ua/#start.

 

🔸 Конкурс есеїв для школярів 

 

З 28 грудня 2021 року до 31 січня 2022 року тривав всеукраїнський конкурс есеїв для учнів 9-11 класів «Як ЗМІ змінили моє місто/село/громаду». Він був створений, щоб нагадати суспільству про важливість якісної журналістики та незалежних ЗМІ. Для участі учням потрібно було завантажити свій твір українською мовою на вебплатформу, створену спеціально для проєкту: zmi.in.ua/ese. Після завершення прийому есеїв журі обере п’ятьох фіналістів, які уже у лютому отримають сертифікати на 2000 гривень для купівлі бажаної техніки. 

 

Обирати фіналістів конкурсу будуть відомі українські журналісти та журналістки, серед яких:

📌 Андрій Любка (письменник, перекладач);

📌 Ольга Перехрест (журналістка, редакторка спецпроєктів у «The Ukrainians»);

📌 Тетяна Терен (журналістка, виконавча директорка Українського ПЕН);

📌 Ганна Улюра (критикиня, літературознавиця).

 

Згодом роботи п’ятьох переможців проєкту буде відправлено на відбір Конкурсу професійної журналістики «Честь професії» і вже у травні 2022 року один із них отримає відзнаку у спеціальній категорії конкурсу.

 

Більше про конкурс есеїв: zmi.in.ua/ese.

 

🔸 Вулична виставка 

 

Для посилення комунікації про важливість ЗМІ у житті громад, «Львівський медіафорум» підготує виставку, яка розповідатиме цікаві історії про ЗМІ, журналістів та їхній вплив на життя людей. Це будуть історії про те, що ЗМІ не просто передають інформацію, а об’єднують людей і стають інструментом для розв’язання місцевих проблем громад.

 

Більше про виставку: zmi.in.ua/vystavka.

 

🔸 Бізнес за якісні ЗМІ

 

Компонент, що реалізується у партнерстві з Київською школою економіки, метою якого є закликати бізнес підтримувати якісну журналістику в Україні та дотримуватись принципу не співробітництва із ЗМІ, які поширюють маніпулятивні повідомлення, використовують методи промивання мізків і працюють у пропагандистських цілях.

 

Більше деталей про компонент: zmi.in.ua/biznes.

 

🔸 Короткометражний документальний фільм 

 

«Львівський медіафорум» залучить 5 громадських діячів та лідерів думок із різних сфер життя, які мають високу популярність серед цільових аудиторій, щоб стати амбасадорами кампанії та продемонструвати важливість якісних медіа для суспільства й громад. За участю амбасадорів буде знято короткий документальний фільм про роль ЗМІ у розвитку громади та розбудові соціальної згуртованості (як позитивні, так і негативні приклади).

 

Більше про фільм: zmi.in.ua/film.

 

Проєкт «Якісні медіа для вразливих аудиторій» реалізує «Львівський медіафорум» за підтримки Міністерства Закордонних Справ, у справах Співдружності та розвитку Великої Британії.

 

 

до проєктів