
Fight for Facts
Львівський медіафорум у співпраці з німецькою організацією n-ost реалізує проєкт з протидії дезінформації Fight for Facts.
Інформаційна боротьба є складовою українського спротиву з перших днів війни, а під час повномасштабного вторгнення стала ще важливішою. Розуміючи це, РНБО створила Центр протидії дезінформації, а медійники і медійниці роблять все, щоб у Росії не виходило маніпулювати фактами на свою користь. Наприклад, команда Vox-Україна щодня готує огляд пропагандистських наративів, а команда Інституту Масової Інформації викрила проросійську мережу телеграм-каналів.
Львівський медіафорум долучився до спільної справи. Минулого року ми створили «Західноукраїнську мережу з протидії дезінформації», а тепер представляємо ще один проєкт — Fight for Facts.
«Ситуація, що склалась після 24 лютого, є для нас викликом. З такою навалою фейків українські медійники стикаються вперше в історії. Вперше вони мають водночас протидіяти російським маніпуляціям як у себе вдома, так і на тимчасово окупованих територіях і за кордоном. Це дуже велика за обсягом і важлива робота, яка впливає на хід війни. Щоб допомогти і підтримати колег, ми запустили спільний проєкт з n-ost», — Катерина Акварельна, проєктна менеджерка Львівського медіафоруму.
Мета Fight for Facts — допомагати українським медіа у протидії дезінформації. Це передбачає роботу за двома напрямками: освітнім та організаційним.
У рамках проєкту відбудуться тренінги, під час яких редакції покращать навички створення та просування контенту в соцмережах та дізнаються, як ефективно протидіяти фейкам. Наразі проєкт перебуває на екваторі: уже відбулися 2 тренінги з 4 запланованих.
Першим був «Контент під час війни», що пройшов у серпні. На цьому тренінгу керівник онлайн-платформи «Радіо Свобода» Тарас Ільків розповів про те, що слід робити з контентом в умовах війни, аби він дійшов до аудиторії, які платформи використовувати. Журналіст Отар Довженко торкнувся сенсових аспектів у контенті: як повідомляти новини так, щоб мимоволі не допомагати ворогу, як етично розповідати про загибель військових і цивільних та про долю українських полонених.
У жовтні відбувся 3-денний SAFE-тренінг для локальних медіа. Одними з експертів стала команда IREX, організації, що спеціалізується на міжнародному сприянні освіті та розвитку. Завданням було поділитись прийомами ризик-менеджменту, стрес-менеджменту, кризових комунікацій, а також оновити знання про захист персональних даних. «Було цікаво почути про техніки менеджменту стресу. — Каже учасниця тренінгу з Першого каналу соціальних новин Віта Сахнік. — Це однозначно корисні знання, бо у роботі стикаюсь з історіями, після яких важно зібрати себе».
Серед гостей тренінгів були журналісти й журналістки 18 локальних українських медіа: Бабель (Київ), Читомо (Київ), НикВести (Миколаїв), Накипіло (Харків), Майдан (Харків), Харків Times, Ізбірком (Одеса), odessa.online, Час Чернігівський, 061 (Запоріжжя), Четверта влада (Рівне), Varosh (Закарпаття), Перший Криворізький, Шпальта (Чернівці), МОСТ (Херсон), Zaxid.Net (Львів), Курс (Івано-Франківськ), Перший канал соціальних новин (Луцьк).
Більше про тренінги розповідаємо на сторінках у соцмережах:
🔸 facebook.com/LvivMediaforum;
🔸 instagram.com/lvivmediaforum/;
Якщо у вас виникнуть запитання, звертайтесь до координаторки проєкту: akvarelna@lvivmediaforum.com.
до проєктів