Львівський медіафорум долучається до проекту «Пандемія й медіа: як страх перетворити солідарність»

Відколи в Україні запровадили карантин, ГО “Львівський медіафорум” запустила чотири власні проекти для підтримки медіа в час кризи та реалізує спільні медійні ініціативи, що пропагують конструктивну журналістику, яка допомагає розв’язувати суспільні проблеми, а не збільшувати їхню конфліктогенність і скандальність.

 

На початку квітня організація приєдналася до мультидисциплінарного дослідницького проекту «Пандемія й медіа: як страх перетворити солідарність», автором якого є Наталка Гуменюк. Це пілотний проект Лабораторії журналістики суспільної користі, яку вона розвиватиме в Україні у співпраці з соціологами, медіаінституціями, українськими та британськими журналістами. 

 

Разом з партнерами ми спробували дізнатися, як журналісти можуть менше лякати, а більше консолідувати громадян, адже коли влада (і медіа) розмовляють з аудиторією, як з дітьми, то схиляють її до думки, що люди не можуть контролювати ситуацію й рішення приймають замість них. Якісний і продуманий контент, створений на засадах конструктивної журналістики, мав би повернути аудиторії відчуття контролю над ситуацією, відповідальність за власні дії і розуміння, що від нас залежить багато.

 

Команда проекту Лабораторії журналістики суспільної користі підготувала 5 коротких відео про те, як люди через самоорганізацію й проактивність долають виклики пандемії. Сюжети вийшли на цифрових платформах Суспільного мовлення (на сайті та у соцмережах), а також в ефірі марафону “На карантині” телеканалу UA:Перший. Зараз група соціологів з Харківського інституту соціальних досліджень працює з реакціями аудиторії на це відео. Як результат – ми підготуємо рекомендації до вибудовування редакційних політик і стратегій для конструктивної дискусії в часи поляризації. Методологію дослідження харківські соціологи та команда проекту розробляли спільно з експертами інноваційної програми “Arena” Лондонської школи економіки, співдиректором якої є медіаексперт Пітер Померанцев. 

 

Щоб долати нестандартні виклики, потрібно шукати нестандартні рішення й заглядати out-of-the-box. Дякуємо Міжнародному фонду «Відродження» за підтримку сміливих, іноваційних і міждисциплінарних досліджень.   

 

Відео, котрі є частиною проекту можна подивитися тут:

 

 

Невдовзі також будуть оприлюднені рекомендації до редакційних політик та стратегій роботи з конструктивним контентом і аудиторією, котрі з’являться на наших сторінках, порталі MediaLab.online та сайті Лабораторії журналістики суспільної користі.   

До новин