
Львівський медіафорум долучається до проекту «Пандемія й медіа: як страх перетворити солідарність»
Відколи в Україні запровадили карантин, ГО “Львівський медіафорум” запустила чотири власні проекти для підтримки медіа в час кризи та реалізує спільні медійні ініціативи, що пропагують конструктивну журналістику, яка допомагає розв’язувати суспільні проблеми, а не збільшувати їхню конфліктогенність і скандальність.
На початку квітня організація приєдналася до мультидисциплінарного дослідницького проекту «Пандемія й медіа: як страх перетворити солідарність», автором якого є Наталка Гуменюк. Це — пілотний проект Лабораторії журналістики суспільної користі, яку вона розвиватиме в Україні у співпраці з соціологами, медіаінституціями, українськими та британськими журналістами.
Разом з партнерами ми спробували дізнатися, як журналісти можуть менше лякати, а більше консолідувати громадян, адже коли влада (і медіа) розмовляють з аудиторією, як з дітьми, то схиляють її до думки, що люди не можуть контролювати ситуацію й рішення приймають замість них. Якісний і продуманий контент, створений на засадах конструктивної журналістики, мав би повернути аудиторії відчуття контролю над ситуацією, відповідальність за власні дії і розуміння, що від нас залежить багато.
Команда проекту Лабораторії журналістики суспільної користі підготувала 5 коротких відео про те, як люди через самоорганізацію й проактивність долають виклики пандемії. Сюжети вийшли на цифрових платформах Суспільного мовлення (на сайті та у соцмережах), а також в ефірі марафону “На карантині” телеканалу UA:Перший. Зараз група соціологів з Харківського інституту соціальних досліджень працює з реакціями аудиторії на це відео. Як результат – ми підготуємо рекомендації до вибудовування редакційних політик і стратегій для конструктивної дискусії в часи поляризації. Методологію дослідження харківські соціологи та команда проекту розробляли спільно з експертами інноваційної програми “Arena” Лондонської школи економіки, співдиректором якої є медіаексперт Пітер Померанцев.
Щоб долати нестандартні виклики, потрібно шукати нестандартні рішення й заглядати out-of-the-box. Дякуємо Міжнародному фонду «Відродження» за підтримку сміливих, іноваційних і міждисциплінарних досліджень.
Відео, котрі є частиною проекту можна подивитися тут:
- https://www.facebook.com/watch/?v=297565867900435
- https://www.facebook.com/watch/?v=579769399604205
- https://www.facebook.com/watch/?v=1563393947144524
- https://www.facebook.com/watch/?v=226337505263847
- https://www.facebook.com/159061890786524/videos/156385652459684/
Невдовзі також будуть оприлюднені рекомендації до редакційних політик та стратегій роботи з конструктивним контентом і аудиторією, котрі з’являться на наших сторінках, порталі MediaLab.online та сайті Лабораторії журналістики суспільної користі.