
Комунікативні стратегії для реалізації культурного та креативного потенціалу «малих» міст
Команда ГО «Львівський медіафорум» за підтримки Українського культурного фонду запустила масштабний проєкт «Комунікативні стратегії для реалізації культурного та креативного потенціалу «малих» міст України».
Відомо, що дослідники часто залишають поза увагою розвиток так званих «малих міст», на відміну від обласних центрів. Водночас частина цих міст вже тривалий час перебуває в пошуку власних моделей розвитку, опираючись на своє історичне, культурне, географічне, освітнє, інноваційне чи економічне підґрунтя.
Погодьтеся, що основною причиною застою у розвитку таких міст є не надто ефективні методи комунікації та несистемне використання культурного потенціалу. Ми ж переконані, що він у вас є. Саме тому ми обрали ваше місто, а також 11 інших зі всієї України для аналізу культурного потенціалу, а головне – напрацювати рекомендації для розвитку вашого міста, які надалі допоможуть:
- розвинути культурний й креативний потенціал та розширити сфери його застосування;
- наповнити бюджет міста через розвиток креативних малих індустрій, культурного туризму;
- зменшити міграцію до великих міст;
- працевлаштуватися молоді, етнічним меншинам, жінкам і маргіналізованим групам у локальній громаді;
- зберегти культурну та історичну спадщину;
- промоціювати ваше місто як привабливе місце для відвідання і проживання.
Ми досліджуємо такі міста:
Маріуполь, Слов’янськ, Олександрія, Миргород, Шостка, Умань, Бердянськ, Нова Каховка, Острог, Дрогобич, Мукачево та Кам’янець-Подільський.
Наші експерти вже провели моніторинг ваших локальних медіа та міських груп у соціальних мережах, що допомогло нам краще зрозуміти ваше місто, його способи комунікації та культурний потенціал.
Наші інтерв’юери уже завершили опитування:
- представників креативних середовищ, культурних/освітніх установ та інституцій, закладів культури (книгарень, театрів, музеїв, бібліотек, кінотеатрів, будинків культури чи народних домів);
- працівників пам’яткоохоронних інституцій та ініціатив;
- операторів туристичних об’єктів і рекреаційних зон;
- представників міської влади;
- представників локальних медій.
На основі цих інтерв’ю протягом вересня наші соціологи проведуть фокус-групи, які допоможуть нам почути думки мешканців різних вікових груп та соціальних статусів про проблеми та потенціал розвитку вашого міста.
Після цього розроблять індивідуальні рекомендації для кожного з міст, що будуть оформлені в окрему брошуру та надіслані у кожне місто.