Яким буде суспільне мовлення в Україні – із доповіді Зураба Аласанії

29.05.2015

Під час доповіді на Третьому Львівському медіафорумі директор Національної телерадіокомпанії України Зураб Аласанія розповів про плани щодо перетворення НТКУ на суспільного мовлення.

 НТКУ: що є зараз?

Сьогодні Національна телерадіокомпанія – це Перший національний, Національне радіо, 27 обласних телерадіокомпаній і компанія Укртелефільм. Суспільного поки не існує, є лише закон.

Поточний стан справ виглядає так: 1500 працівників. У 2014 році бюджет компанії складав 167 млн. гривень, у 2015 році – 145 млн грн. на рік. Ми їх витрачаємо: 92 млн гривень – це зарплата з нарахуванням, 18 млн – це кредиторська заборгованість, 27 млн – витрати на трансляцію, 15 млн – комунальні послуги та газ. На виробництво програм протягом року держава дає 431 тисячу гривень – це 39 грн на місяць.

Суспільне мовлення: на що розраховуємо?

Основна перевага суспільного – незалежність від політики і фінансів. Це перебудов ринку, і навіть суспільства. Ми маємо робити те, чого не робить ніхто, і розуміти, що прибутку це не принесе. Наш пріоритет – аудиторія, а не прибуток, змістовність і різноманітність, а не рейтинги, надійність та об’єктивність, прозорість, відкритість, надійний конвент на всіх платформах.

У Києві збудують один величезний ньюзрум, центр новин. Цей комплекс вироблятиме новини для всієї країни. Регіональні центри новин будуть виробляти новини для свого регіону.

Національне суспільне телебачення України (НСТУ) стане найбільшим медіа-холдингом України. Ми залишаємо всі обласні ТРК, переробляємо їх на продакшн-студії. Дуже потрібно, щоб в кожному куточку країни знали, як живуть в іншому. Постійно, кожного дня будуть включення з регіонів. Тільки тоді в нас не буде столиці і провінцій, ми будемо єдиними.