Топ-цитати Третього Львівського медіафоруму

29.05.2015

На Арені Львів завершився другий день найбільшої медіаподії в Україні –Львівського медіа форуму. Близько 700 учасників зі ці дні прослухали 7 лекцій та 7 дискусій. Завтра медіафорум дещо змінить формат: численні тренінги, майстер-класи та презентації на вузькоспеціалізовані теми відбуватимуться в новому корпусі Українського католицького університету.

Центральною темою першого форумного дня стали медіа під час кризових подій в Україні та довкола неї.

Енн Епплбаум:

Десять років тому казали, що Інтернет буде новим простором свободи. Але він став легким майданчиком для маніпуляцій. І дуже важливо пам’ятати, що в Китаї, Ірані, Венесуелі також є такі лідери, диктатори використовують нові медіа для створення своїх меседжів за допомогою інформації, яку ми навіть не сприймаємо як пропаганду.

Борис Райтшустер:

Нам пора начать называть вещи своими именами. Мы в Германии говорим о кризисе и сепаратистах. А это война и российские военные. Нам нужно учиться у украинцев борьбе за свободу

Левко Стек:

Об’єктивність на війні це не про стандарти, точність чи якість. Об’єктивність на війні це про людське життя. І це найкраща мотивація.
Я не думаю, що журналісти Lifenews, коли роблять сюжет про чергового розіп’ятого хлопчика, розуміють, що потім ці сюжети виливаються у смерті.

Сєргєй Мєдвєдєв про Путіна:

Ми маємо справу не з маніяком, який хоче знищити світ, а з комплексами маленької особистості. Він ніколи не відповідатиме масштабам Кадафі. Звичайно, не треба недооцінювати Путіна, але потрібно розуміти, що це фальшива імперія і фальшива військова суперсила. Саме це дозволить протистояти російській пропаганді

Сергій Рахманін:

Україна нарешті посідає своє місце у європейському медіадискурсі. Проте воно не дуже приємне. Сьогодні Україна подається дещо спрощено. Цьому є пояснення: достатньо довго ми не були цікаві європейським медіа, за винятком кількох країн, наприклад, Польщі. Зарубіжні медіа не відчували потреби мати тут власкорів. Друга причина: змінилася сама журналістика і підхід до споживання інформації. І останнє: ми самі трохи завинили, бо надійних і фахових джерел інформації про Україну є замало

Сергій Гармаш:

Міністерству інформаційної політики потрібен нормальний бюджет та реальний механізм співпраці з медіа. Поки в держави немає ні механізмів, ні ідеологічної установки.

Обговоренню новітніх тенденцій у світових медіа та потенціалу українських ЗМІ у глобальній конкуренції присвятили другий день Львівського медіафоруму.

Дмитро Гнап:

Позитив полягає в тому, що більшість викритих журналістками корумпованих чиновників звільнені з посад. За часів Януковича цього не було. Однак погана новина в тому, що жоден із них зараз не сидить за гратами.

Дуй Лінь Ту:

Відео змінює новини – воно приносить гроші. Розважальне відео приносить гроші, але чи журналістське? Під час дослідження я не знайшов приклади, де журналістика заробляє саме на журналістиці. Всюди є реклама.

Джошуа Бентон:

У Лос-Анжелесі о 4 годині ранку відбувся землетрус. Газета «Los Angeles Times» підготувала новину про це через 4 хвилини, бо у них з’явився новий репортер, який працюв цілодобово. Це був свого роду робот, алгоритм, комп’ютерна програма, яка може проаналізувати набір даних та на основі цього підготувати новинну історію.

Маркус Бенсман:

Журналіст-розслідувальник повинен обов’язково їхати на місце події та співпрацювати з різними розслідувальницькими організаціями. Ми розуміємо, що коли забагато няньок, то дитина недоглянута, але тут дуже важливо розподілити обов’язки і відповідальність.

Роман Скрипін:

Якщо ви мене запитаєте: “Хто робить Громадське?”, то я відповім: “Журналісти”. Ми не залежимо від олігархічних коштів. Це позитивний вірус, який шириться Україною. Громадське з’явилося в Одесі, Харкові, Львові, Ніжині та інших містах. Ми не контролюємо їх з Києва, у нас немає вертикалі. Зате діє Наглядова рада. Це готова модель суспільного мовлення. Журналістом може стати кожен, хто має смартфон або планшет. Ми почали ламати систему. Єдине питання, чи зможе держава цьому прислужитися.

Довідка:

Львівський медіафорум – найбільша медійна подія в Україні, яка щороку збирає провідних журналістів, редакторів, аналітиків та видавців. Цього року 54 спікери приїхали з 10 країн світу: США, Великої Британії, Німеччини, Франції, Данії, Швеції, Польщі, Росії, Білорусі та України.

Третій Львівський медіафорум відбувається за підтримки Представництва ЄС в Україні, MYMEDIA, міжнародного фонду «Відродження», посольства США в Україні, посольства Франції в Україні, Svenska institutet.

Організатори: ГО «Львівський медіафорум» та Школа журналістики УКУ. За сприяння Львівської міської ради. Комерційний партнер – DataGroup. Офіційний авіаперевізник – МАУ.